Wednesday, June 29, 2011

28062011


"Allah berfirman, sesungguhnya Aku memilih engkau dari manusia yang lain pada masamu untuk membawa risalah-Ku dan firman-Ku, sebab itu berpegangteguhlah kepada apa yang Aku berikan kepadamu dan hendaklah engkau termasuk orang-orang yang bersyukur." (7:144)

jalan ini jalan terbaik yang aku miliki
dan tidak mungkin akanku berpaling dariMu
kuatkan mujahadahku
mungkin jika nyawaku diberhentikan pada masa ini,
ruhiku akan tenang disana
kerana peluang re-born yang Kau kurniakan untukku
syukur, tersedar jua diri yang penuh kehinaan ini

tapi !
aku masih belum puas
memang fitrah manusia tidak pernah puas dengan kehidupan
biarkan aku sama-sama mereka terus berjihad di jalan ini
beri daku lebihan masa dan waktu
supaya aku boleh lebih senyum dan berlapang dada saat mataku pejam

syahid dijalanMu ! itu impian aku !
ayuh terus bangkit bangkit B.A.N.G.K.I.T !~
o Allah !
thank you Allah for your everything, everything, every single thing 
that u've been given to me and will be given to me
E.V.E.R.Y.T.H.I.N.G

"Bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu ingkar kepada-Ku." (2:152)

Bismillahi tawakkaltu 'alallah
Ameen.

No comments:

Post a Comment

jazakumullahu khairan :)

سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ أَشْهَدُ أَنْ لاََإِلَهَ إِلاَّ أَنْتََأسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوْبُ إِلَيْكَ

\(^-^)/ barakallah